Kalp Çarpıntısı Neden Olur? RİTM BOZUKLUĞU

tarih13.11.2008 19:38 — Sağlık,



KARDİYAK RİTM BOZUKLUĞU VE ÇARPINTISI OLANLAR İÇİN ÖNERİLER

Çay, kahve, kola (Coca Cola ve Pepsi Cola gibi), sigara, stres (gerilim) ve uykusuzluktan kaçınılmalıdır.

Çeşitli hastalıklar için kullanmak gerektiğinde doktor arkadaşlarımız uyarılmalı ve aşağıdaki ilaçları içeren preperatlar kullanılmamalıdır.

Atropin, efedrin, adrenalin, noradrenalin, kafein, teofilin, fenotiyazin, trisiklik, antideprasanlar, halotan

Ateş, heyecan, ve efor yokken çarpıntı varsa ve nabız sayısı dakikada 150’nin üstünde ise çarpıntı atağını geçirmek için sıra ile:

Büyük çocukta:

1. Derin derin nefes alıp ıkınılması,

2. Soğuk-buzlu su ile yüz yıkama ve soğuk su içirilmesi,

Küçük çocukta:

1. Öğürtmeye ve kusturulmaya çalışılması,

2. Yüze buz torbası ( naylon torbaya doldurulmuş buz) tatbik edilmesi,

· Eğer bunlarlada geçmezse en yakın sağlık kuruluşuna başvurularak Uzun D2’li EKG çektirilmesi,

· Bulgulara göre doktor gözetiminde tedavi edilmesi,

· Tedavide etkinlik sağlanmazsa Çocuk Kardiyoloji ünitesi veya çocuk acil polikliniği ile irtibata geçilmesi gereklidir.

SIRADAN NEDENLER

Onca telaşa gürültüye rağmen ‘çarpıntı’ların arkasında çoğu kez ciddi bir sağlık sorunu yoktur. ’Zemberek boşalması’, ‘kuş kanadı çırpması’, göğüs kafesinin altında bir şeyin ‘küt küt atması’ gibi çok farklı tariflerle anlatılan kalp çarpıntıları genellikle sıradan nedenlere bağlıdır: Kahve veya çayı fazla kaçırmas uykusuz kalma, gereksiz ve aşırı heyecanlanma, korkup telaşlanma... Hemen her hasta çarpıntı ile tanıştığında aynı soruları sorar: Ölecek miyim?.. Kalbim duracak mı?.. Kalp krizi mi geçiriyorum?.. Kısacası kalp çarpıntıları ister hastalıktan, korkudan, heyecandan, ister sevgiden aşktan gelsin, fark etmez. Her zaman ve herkes için ürkütücü ve korkutucudur.

KAFEİNE DİKKAT

Kafeinin fazlaca tüketimi çarpıntının en sık nedenidir. Kahvenin, çayın ve çikolatanın fazlaca tüketimini izleyen üç beş saat içinde oluşan, özellikle uyku kaçması sorunu ile birlikte olan çarpıntılarda, kafein etkisi akla gelmelidir. Kafeinle ilişkili kalp çarpıntıları seyrek ve düzensiz bir kaç kalp atımının hissedilmesinden ibarettir. Hastalar bunu ‘kalplerinin yanlış vurular yapması’ gibi algılar ve ifade ederler. Kalbinizin atma sayısını ve atma hızını kontrol eden elektrik devresini yöneten anahtar nokta ve kontrol merkezi olan ‘sinüs düğümü’ olağandışı bir iki atımdan hemen sonra süratle duruma el koyar! Kalbiniz bu merkezi otoritenin yönetimine girer, düzenli ve ritmik atımlar yeniden başlar. İLAÇLAR YAPABİLİR

 

 

Bu olağandışı kaçak atımı, en çok kalbinizin daha yavaş çalışmaya başladığı dinlenme saatlerinde veya uykudan hemen önce fark edersiniz. Kafein benzeri maddeler, yoğun stres, içinde adrenaline benzer aktivite olan maddelerin bulunduğu bazı ilaçlarla da kalpte düzensiz atımlar oluşabilmektedir. Özelikle bronş genişletici ilaçların ( spastilk bronşit ver astım tedavisinde kullanılanlar) kullanımı sırasında bu tür tatsızlıklarla karşılaşabilirsiniz. Korkmamalı, ilaçlarınızı kesmeli, devam edip etmeme konusunda doktorunuzla konuşmalısınız.

BELİRTİLERE DİKKAT

Çarpıntılara bazen baş dönmesi, göz kararması, hafif terleme, cilt renginin solması, bazen göğüs ağrısı ve sıkışması bile eşlik edebilir. Bu belirtiler kalbinizin geçici bir süre bedeninizin ihtiyacı olan kanı dokulara pompalayamadığına işaret etmektedir. Bu tür bir çarpıntı sorunu ile karşılaştığınızda beklememeli, tıbbi kontrolden geçmeyi ihmal etmemelisiniz. Özellikle çarpıntılarınız sıklaştığında tekrarlayıcı olduğunda süratle doktorunuza gitmelisin

TANIYI KOLAYLAŞTIRAN TESTLERİ İHMAL ETMEYİN

Standart EKG Holter EKG (24 saat süre ile kalp ritmini kayıt) Ekokardiyografi Troid fonksiyonları (TSH,T3,T4) Kan elektrolitleri (Potasyum ve Sodyum) Elektrofizyolojik testler

ÇARPINTIDAN KORKMAYIN1

Kafein dışında alkolün ve sigarada bulunan nikotinin de çarpıntıya nedeni olabileceklerini bilmelisiniz. Hızla alınan fazla miktarda sert içkilerden, art arda içilen sigara ve purolardan sonrada çarpıntı olabilmektedir.

Aşırı ve uzun süreli yoğun çalışmaların, farkına varılmadan biriken kronikleşmiş yorgunlukların, uzun süren üzüntü, düş kırıklığı ve korkuların da çarpıntı nedeni olabildiklerini biliyoruz.

NE YAPACAKSINIZ?

Çarpıntı sorunu ile karşılaştığınızda panik yapmayın, korkup telaşlanmayın. Gevşemeye, rahat bir yere oturup dinlenmeye çalışın. Derin derin nefes almaya başlayın. Soğuk bir içicek içmeyi deneyin. Şiddetli öksürmek, ellerinizi soğuk suya batırmak, ‘ıkınmak’ gibi manevraları deneyin. Bazı ilaçların (potasyum kaybı yapan, idrar söktürücüler), hipertansiyon, kalp damar hastalıkları ve nörolojik bazı sorunların çarpıntınızın altında yatan gizli nedenler olabileceklerini de hatırlayın. İlk fırsatta tıbbi bir kontrolden geçmeyi de unutmamalı

Kalpte Ritim Bozukluğu Nasıl Tedavi Edilir?

 

   
 

 


Kaplte Ritim Bozukluğunun Belirtileri Nelerdir?

 

 


Kalpte Ritim Bozukluğu Neden Olur?

 

 

 

 

 




Bir önceki konu başlığımıza göz atmak isterseniz tıklayınız : Kalp Hastalığı Belirtileri




    Yorumlar...
    (Toplam 89 yorum var.)


    Sayfa: 5 6 7 8 9

    Bu yorumu gerçekten şikayet etmek istiyor musunuz ???


    Bir sebep belirtmek isterseniz alttaki kutucuğa yazabilirsiniz...




    Pencereyi Kapat...
  1. 13.08.2012 20:41
    süleyman arslan


    Misafir




    Selamlar,56 yaşındayım 5 sene evvel aşırı stresten R.Bozukluğu başladı.Beloc türü ilaçlardan bir sonuç alamadım.Rytmonorm 300mg dan çözüm buldum.Boyum 195,kilom 94 bundan dolayı 300mg'lık kullanıyorum.Bir yıldan beri en küçük bir sıkıntı yaşamadım.Öncesinde 2-3 günde bir 10-12 saat  çok şiddetli(göz kararması,göğüs bölgesinde yumruk yemiş gibi,hiçbir şekilde 10-12 saat uykuyok) Kilosu 70'in altında olanlar 150mg'lık kullanabilir. Denemenizde yarar var.İlacın etkisi 8 saat.DÜZENLİ KULLANMAK GEREKİR.

     


  2. 24.08.2012 21:37
    OyunOyna


    Misafir




    Cay icmeden de olmuyorki acaba ada cayı icsek yine aynı zararı verirmi ?


  3. 06.06.2013 01:59
    Zafer


    Misafir




    Allah kimseye vermesin çok kötü bir durum , banada sürekli oluyor gittim diyorum çok korkutuyor . ölüm geliyor aklıma ölüm gelince dahada cok korkutuyor hepsi kendı kendıne oluyor .basım dönüyor gibi oluyo . 


  4. 04.10.2013 14:06
    emre karabay


    Misafir




    arkadaşlar benmde kazadan bir süre sonra üzütüden mi sitresden mi ne kalbimde atış sayısı fazlalaşdı kaç tane doktora gittim psikolojik dediler psikologa gitti oda ilaç verdi onuda içmedim attım panik atak dedilerde bu gegirme neden oluyo panik atakda gegirme olur mu sol yanmda sanki sıkışma hep var gibi..


  5. 08.04.2014 22:47
    Esra


    Misafir




    Merhaba. Ben 18 yaşındayım. Benim sorunlarım ise şunlar: Çarpıntı Bayılma Yorgunluk ve Uykusuzluk Kansızlık Baş Ağrısı Dikkat eksikliği Bulantı İshal ve kabızlık Stres ( Bu sene Ygs ve Lys sınavlarında dolayı stres yapıyorum.) Heyecan Sinüzit Egzema Tansiyon düşmesi Kalp hızı: 45-65 normal hızı. koştuğum zaman ise : 80-125 gibi. bunlar benim rahatsız olduğum durumlar. Kalp doktoruna gittim o bana çarpıntı hapı verdi, hapı kullandığım halde Ygs den 1 gün önce kuzenimle çarşıya giderken bayıldım. Ve sürekli bayılacağım diye çok korkuyorum. Nöroloji doktoruna gitmiştim, o benim sara hastalığı var mı diye tahliller yapıldı ve hiçbir şeyim çıkmadı. Acaba sorun: Panik atak ve ya Kansızlıktan mı kaynaklanıyor. Genellikle bayılmalarım adet olduğum ve ya olacağım zaman bayılıyorum, bundan dolayı olabilir mi? Bunun için doktora gideceğim. Ya da Panik atakta olabilir gibi geliyor, bu ara çok stresli olduğumdan bundan da kaynaklanabilir düşünüyorum. Ve bu ara çok kilo almaya başladım, 72 kiloyum ve boyum 173. Spor yapamıyorum, sınavlardan dolayı.sizce bana ne oluyor ve ya sorunum ne? - See more at: http://nedenolur.net/carpinti-neden-olur/#comment-3389
  6. 23.09.2014 10:00
    mevlüt


    Misafir




    Yaklaşık iki yıldır ritim bozukluğu var iki atıp bi durma seklinde devam ediyor yazın çokiyiyim fakat bu mevsimler gelince ssıkıntı başlıyor astım dan olduğunu söylüyorlar astım ilacı kullansam acaba iyice düzen bozulurmu diye korkuyorum tavsiyelerinize ihtiyacim var. Saygılar.
  7. 17.02.2015 18:41
    özcan can


    Misafir




    Merhabalar.bendede yıllardır panik atak var fakat artık hepsinin üstesinden geldim.bir nevi kendimin doktoru oldum bu konuda.fakat 3_4 gündür farklı bişey başladı.efor esnasında Yani spor yaparken merdiven cıkarken yada koşarken o anlarda ve dinlenmeye geçtiğim anlarda kalbimde tekleme başları.efordan dolayı nabız yükselir normal olarak fakat o normaliyetin dışıma anlık çıkıp durup birden vuröaya başlıyor.hep deriz ya kendimizi dinlediğimiz için oluyo bazı şeyler diye.bu spor esnasında oluyor ve spordayken dikkatim hiçbirşekikde vücudumda değil.yani benimki aknks veya Atak falan değil diye düşünüyorjm ve doktorA gideceğim inşallah
  8. 25.02.2015 02:51
    KADİRBABA


    Misafir




    ARKADAŞLAR, ÖNCELİKLE BİR KARDİYOLAG'A GİDİLİR... AŞAĞI YUKARI YAPILANLAR;

    EFOR TESTİ, KAN TESTLERİ, 24 SAATLİK HOLTER... DİYELİM .. BUNLAR NORMAL ÇIKTI ve SİZ HALA ÇARPINTIDAN ŞİKAYT EDİYORSUNUZ... BİR DE PSİKİYATRİSTİ DENEYİN.. BENİM HERŞEYİM NORMAL ÇIKTI... PSİKİYATRİSTE ANLATTIM DERDİMİ; MEĞER DPRESYONMUŞ... 6 AYLIK TEDAVİYE BAŞLADIK, BİR AYDA .... 3,5 YIL KULLANDIĞIM TANSİYON HAPINI KESTİM, 4 YILI GEÇTİ... HERŞEY NORMALE DÖNELİ... GEÇMİŞ OLSUN HEPİNİZE... YAŞIM 55.


  9. 31.12.2016 14:56
    süprız


    Misafir




    alıç sirkesini bi araştırın


Sayfa:5 6 7 8 9


Yorum Yazın