Allah'tan Ölümü dilemek günah mıdır?Ölmeyi istemek caiz midir?

Allah'tan Ölümü dilemek günah mıdır?

Ölmeyi istemek caiz midir?

Alıntı:

yaşamak yerine ölümü dilemenin sakıncası var mıdır? şahsen ben Allah uzun ömür versin diye dua ettiklerinde ürperiyorum. insanlığın ağır yükü ve sınavın çetinliğinden cok korkuyorum. şahsen tercih hakkım olsa taş toprak olabilmeyi isterdim. taktir Allah ın ama yaşamaktan sa ölmeyi tercih ederdim. bu şekilde düşünmek ve dua etmenin sakıncası var mıdır? Allah ın zoruna gidecek düşüncelere sahip olmayı asla istemem.


Alıntı:

Bir kitapda "Allahü tealadan ölmeği değil, sıhhat ve afiyet istemelidir." Ama neden ölmeği istemeye yoksun? Demek istedigim zaten hayat boş, herşey yalan, herşey zaten sona varacak... Neden yaşamayı, neden sıhhat ve afiyet isteyelim ki? Baskaları için isteyebilirim ama kendim için değil... Hayatdan bıkmadım ama dediğim gibi zaten yalan. Ölümü arzulamak, sevdiklerine kavuşmak istemem yanlış mı?


Alıntı:

Bazen bu dünyanın sıkıntılarından bunalıp "Allahım hazır olduğumda beni yanına al demek" iyi midir kötü müdür?

 


Bu hususta Allah Rasulu ( a.s.m )nun ifadeleri aynen şöyledir.

Hz. Enes ( r.a ) anlatıyor. Rasulullah ( a.s.m ) buyurdular: sizden hiç kimse maruz kaldığı bir zarar sebebiyle, ölümü temenni etmesin. Mutlaka onu yapmak mecburiyeti hissederse, bari şöyle söylesin: Rabbim! Hakkımda hayat hayırlı ise, yaşat. Ölüm hayırlı ise canımı al. ( Buhari, merda,19)


Açıklama:

1- Hadiste Rasulullah ( a.s.m )’ın ilk muhatabı, ashab-ı kiram ise de kıyamete kadar gelecek bütün Müslümanlar aynı şekilde muhatap olmaktadırlar, yani yasak hükmü bakidir.


2- Hadiste mevzu bahs edilen “zarar” için, seleften bir çoğu “dünyevi zarar” demiştir. Buna göre, kişi “ dinde fitneye düşmek” gibi dini bir zarar mevzu bahs olacak olsa, hadisteki nehyin dışında kalacağı belirtilmiştir.


İbrahim Canan, Kütüb-ü Site – Muhtasarı tercüme ve şerhi – Akçağ Yayınları, 5. cilt, s: 6



43 yorum

  • Yorumunuz en az 30 karakter olmalıdır. (0)
    Tüm Yorumlar
    • Zeynep

      Ben ölmek istiyorum hergün Allah'a dua ediyorum Allahım canımı al diye artık dayanamıyorum nefes almak dahi istemiyorum kalbim paramparça intihar etmek istiyorum defalarca denemek istedim ama korktum Allah'a da hergün dua ediyorum Allahım canımı al babamın yanına gitmek istiyorum Hayat berbat bir yer ben yaşamak istemiyorum Allahım canımı al artık .Düne kadar gülüyordum yüzümden gülümseme eksik olmazdı şimdi ise hergün ağlıyorum hergün şuan bile ağlıyorum yeter artık ya ben yaşamak istemiyorum ben babamın yanına gitmek istiyorum inşallah Allah canımı alırda kurtulurum bu yalan dünyadan

      Yanıtla

      Allah'ın Bir Kulu

      Hayatın bazı dönemlerinde çok büyük zorluklar yaşanabiliyor. Herkes bu durumları yaşamıştır ve sizin gibi ölümü temenni etmiştir. Yüzeysel bir cevap olabilir ama eğer inanç sahibiysek bunun imtihan olduğunu, kesinlikle ve kesinlikle geçici olduğunu ve olgunlaşmanın vesileleri olduğunu unutmamak gerekiyor. Her ne olursa olsun, Allah'ın verdiği canı Allah alır. Bedenlerimiz bize değil Allah'a aittir ve tasarruf yetkisi O'nundur. Bizler dosdoğru bir yol üzere, O'na ve emirlerine itaat ederek bu geçici hayatı yaşamakla mükellefiz.

      Tevbe süresinin son ayetinin son satırları büyük tesire sahiptir. Sabah akşam 7 kez okuyanın bütün sıkıntılarına Allah-ü Teala kefil olur.

      "Hasbiyallahü la ilahe illa hu aleyhi tevekkeltü ve hüve Rabbül arşil azim."
      ("Bana Allah yeter. O'ndan başka hiçbir ilâh yoktur. Ben ancak O'na tevekkül ettim. O, yüce Arş'ın sahibidir.")

      * * * * *

      Hani melekler sormuştu Rabbimize,

      -Senin en sevdiğin kulun O iken neden onu bu kadar ıstırapla imtihan ediyorsun? Hem yetim, hem öksüz, hem de kimsesiz.

      Ne buyurmuştu "Rabbimiz?

      -Kimseye güvenmesin, hep benden istesin bana sığınsın diye"

      Güvendiğimiz, istediğimiz ve sığındığımız yalnız Rabbimiz olsun. Dert dediğin geçer, sen Allah a güven o her şeye yeter.

      Allah'a emanet olunuz.


    • Ben en güzel yolu buldum secdede ağlıyorum tüm derdimi Rabbime anlatıyorum derdi verene bazen saatler alıyor bazen de beni benden alıyor rüya alemine dalıyorum ama nasıl rahatlıyorum bilemezsiniz her gün şükrediyorum Müslümanım diye böyle bir nimetin farkındayım diye her gün bir derdim oluyor ona daha çok şükrediyorum Rahman sevdiği kuluna dert verirmiş daha çok derdim olsun istiyorum bunu hatırladıkça Rabbim benimleyken ben nasıl onsuz olayım ölümünde hayırlısını nasip etsin inşallah hepimize Allah ile olun yeter sabrı bilin sabra bürünün yeter!

       

      Yanıtla


      Vay be. Nihayet benim gibi birisine rastladım. Elhamdulillah bende aynen böyle yapıyorum. Etrafımda sıkıntısı olanlara da tavsiye ediyorum ama böyle Allah ile iletişim kurduğumu O’na yaklaştığımı ve rahatladığımı anlatmam garip geliyor sanki. Kesinlikle son derece huzur verici. Zaten seccade üzerinde Yaratıcıyla dertleşmenin tadına varan birisinin sanırım artık derdi kalmaz. Tüm her şey orada bitiyor ve bilinmeyen tarifsiz huzur orada başlıyor. Allah’a emanet olun. Allah bizimle.
    • Ağa sen
      Hayat berbat birbirinizi güzel diye kandırmayın. Hastalık piskolojik her türlüsü var. Allah belasını iyice versin hayatın. İmtihan dediğin öyle rezalet birşeyki hastalık piskolojik sorun ne kadar berbat şey varsa içinde, sonra da hayatımız berbat diye şükredyoruz. Dil alışkanlığı şükrdiyoruz ama hayat berbat şükredilecek bir tarafı yok brnce yarın düzelecrk gibi olsada ertesi gün kat kat kötüsü başına geliyor. İntiharda günah bu düşünceyi düşünmek günah... Şifa ver desen olmuyor canımı al desen olmuyor. Eee ne anladık? O kadar iyilik et yardım yap hayr hasenat yap hayat gene berbat... İnsan sjnırı %100 de arada %90 lara gelip iniyor. Ufak tefek sağlık sorunlarımız var. Doktora gittikçe daha kötü oluyorum. Açık söylemek gerekirse müslüman olmasaydım intihar etmiştim.

      Yanıtla

    • Misafir

      Bazen o kadar fazla ölmek istiyorum ki artık hayat çok fazla geliyor ama intihar etmenin haram ve günah olduğunu bildiğim ve Allah'tan korkutuğum için yapamıyorum o yüzden sürekli Allah'ım sen benim canımı al diye dua ediyorum. 

      Yanıtla

    • mimi
      hayattan hicbir amaci olmayan sadece yasamak icin yasayan bir insanim asiri duygusalim en kucucuk birsey o kadar kotu dokunuyoki kaldiramiyorum hep bir boslukta hissettim kenimi cocuklugumdan beri rabbime cok dua ettim canimi al diye olmadi vardir bir bildigi elbet

      Yanıtla

    • İsimsiz
      Bazen Allahtan yakarıyorum Rabbim sen yücesin yüce gönüllüsün biliyorum bu dünyada kafir kardeslerim de var müslüman kardeşlerim de dünyanın başlangıcından kıyamete kadar her kim ne günah işlemis se benim sırtıma yukle tüm insanları canlıları cennetine kabul eyle razıyım tüm acıları tek tek cekmeye Rabbim tüm günahları çektikten sonra ruhumu yok etme tekrar diriltme sizce bunu istemem günahmıdır ?

      Yanıtla

    • duygu

      hayat çok saçma geliyor bu sitede yazılanları okuyunca rahatladım aslında aynı hisleri paylaştığım bir çok kişi var.

      ailem yok var ama aramızda hiçbir bağ hissetmiyorum. annem bile beni arayınca zorraki konuşuyorum. mutluluk desen yok aşk desen yok sağlık desen yok. dayımın çocukları var sadece onlarla ilgilenmek güzel oluyor.  hayatımda tek teselli onlar. ben bu  duruma nasıl geldim bilmiyorum. maddi olarak bir kazanç yada kaybımda yok aslında  hayatımda hiç birşey tam değil nefes alışlarım bile tam  değil insan bu durumdayken ne istiyebilir ki

      Yanıtla

    • Filiz
      Ben birinde 3 hap attim mart ayindada 9 tane daha biraz evvel kendimi öldurecektim ama bu can bize emanet gunah can almak ve ailem cok uzulur cok yoruldum artik

      Yanıtla

    • selin
      Yasadiklarim benim sinavim yoruldum bu hayattan herseyden daha 16yasindayim kndmii diger arkadaslarimdan cok farkli goruyorum herkesin hayati mutlu huzurlu bnde isyedim oyle olmasni cok sey istemdm Allhtan insanlr cnmi cok yaktı cocuklumu bile nasil gecrdim bilmiyorum hep disladilar bni birzda olsa cesartlndircek guvndrck bsi syleslrdii bn deflrca haytmdn vazgecmzdm onu gctim haytmda ilk defa brni sewdm ailm karsi ckti bn yinede vazqcmedm hep sewdm kablolrla dayklar yrdim gunlerce aqladim kalbime sanki bi hncer batrdilr hayal kiriklina ugradim sewdqm cocuk bni aldatti kackez yinede affetm ve simdi hla cikiyrz 2sene olduu kalbim ondn yna cok kirik Allhtan bna dynma qucu vermesni istyrm sizlere duaciym Allh sizinde bnmde gonlumuze gore versin Allh sabir versin dertlerimize arkadslr bnada duaci olursanz cok sewnrm suan babmda annmde hasta zor durumdayim bnm icnde ailm icnde dua edin Allh hepinzdn razi olsun

      Yanıtla

    • Mahmut
      Ben çok iyi kurumda iyi bir maaşla çalışan bir memurum ;maddi olarak hiç bir sıkıntım yok ama yalnızlığım beni kahrediyor bu öyle bir noktaya ulaştı kı para pul gözüm görmüyor ve ölmeyi istiyorum,yok olmayı ! Evlilik konusunda çevremden çok baskı görüyorum ve artık iyice bunaldim ;çevremde evlilik düşünen birisi yok ,arkadasim yok,komsum yok ,dostum yok ,ailem başka şehirde ,, hayvan gibi yaşiyorum hayatin tadi tuzu yok ! Namaz kiliyordum biraktim sadece cumaya gidiyorum ve artik camide de hzur bulamiyorum

      Yanıtla

    • melami

      evet bende olümü istiyorum ama ölemiyorum  her canlı nefs ölümü tadacaktır  lakin ben o canlı nefsten miyim ?

      bu dünya herkesin bildiği gibi yalan, bu yüzden yalanın yalan cılığından   bana ne ben özümü isterim iyinin iyiliğinden kötünün kötülüğünden bana ne ben özümü isterim  anlıyamıyorsam bu dünyayı  en aşşağ gördüğüm mahluktan farkım ne   ben özümü isterim  

      hayatı anlasamda anlamış değilim hayatı yaşasam da yaşamış değilim varsam da sırrına  varanlardan değilim ersemde sırrına ermişlerden değilim ben kendimi kaybetmişim bulun beni ve beni bana öğretin ya hu

      Yanıtla

    • Beyza
      Annem okulum konusunda çok üstüme geliyor birde takıldığı 2 arkadaşı var kankasi gibi onlarla takılmaya başladıktan sonra içinden birisinin kızıyla kiyasliyor korkudan notlarimi söyleyemez oldum bu sıralar ne kadar calissam da derleri yine de sınav notların çok düşük idama bir köşeye çekilip anneden gizlice hep ağlıyorum ölmek için Allaha yalvarıyorum bazı ailevi sorunlarda oluyor ne yapcagimi bilmiyorum...

      Yanıtla

    • Suleyman

      herkesin yorumlarini okudum, yasamak istemeyenler icin helal yollardan olme yontemleri var islamda o yuzden bir anlik seytana kapilip intihar ETMEYIN. Dinde herseyin helalide haramida var mesela biz alkol'u haram olarak biliriz ama bu dunyada dayanirsak oteki dunyada bu dunyada haram olan sey helal olacak odul olarak. Intihar konusuna gelince eger cok gunahkar birisi olmaktansa cennet sansini azaltmadan olmek bana daha hayirli gibi geliyor. Yasamak insanin felaketide, zaferide olabilir o yuzden hayata dikkat edebilmek bir musluman icin en onemli sey cunku muslumanlar oteki insanlardan bircok yonden farkli, biz Ramazan ayinda 30 gun boyunca usanmadan oruc tutarken onlar dilim varmiyor soylemeye sey gibi tikiniyorlar gozunun onunde soguk icecekler iciyorlar. Intihar edipte sansimizi sifirlamak bana mantiksiz geliyor ama bende hepiniz gibi olmeyi istiyorum cunku ne kadar erken olursem hesap gununde gunahlarim dahada az olabilir. Cennet kolay degil zor biryer kazanilmasi ama bu hayatta kolay ne varki zaten... 

      Yanıtla

    • engin

      Allah hepimize dayanma gücü versin. Ben nişanlımdan ayrıldım hala etkisinden kurtulamadım çok seviyordum çünkü. Karşılıklı yapılan hatalar, ailemin "her zamanki gibi" arkamda durmaması ve bana köstek olması. Her işimi bozmaları, yolunacak kaz gibi muamele yapmaları bende de sabır taşını çatlattı. Çekip gitmekte sorun değil. Nereye gidersen git, geçmişinde seninle beraber geliyor.  Eski nişanlımında belki de yeni konuştuğu birisi var, hayatına devam ediyor. Ama ben yapamıyorum, hayırlısı buymuş diyerek kestirip atamıyorum. Sanki bendeki bişeyler onda kalmış gibi... Betimlemesi zor hisler. Bazen bu azab dayanılmayacak gibi oluyor. Günahlarımın cezasını çekiyorum belki de. Harama aşkın neticesinde gelen azab merhametsizce olurmuş. Zarara kendi rızasıyla gidene merhamet edilmez, müstehaktır derler. Sanırım ben bunları hakettim. Allah c.c. hakettiğim gibi bana muamele ediyor veya beni sınıyor. İnşallah bu durumlardan bu menfi düşüncelerden kurtuluruz. Allah c.c. hepimize sabır versin. Allah c.c. rahmetinden ümidimizi kesmeyelim arkadaşlar. Allah c.c. Adil ve Hakimdir. Allah c.c. Gafur-ur Rahimdir. Her ne kadar içimiz sızlasa da Allah c.c. gelen herşeye elhamdülillah diyelim inşallah. Başka çaremiz yok, başka gidecek kapımız yok.

      Yanıtla

    • murat

      valla bende ölmek istiyorum.hayattan hiç bi zevk almıyorum.Allah belamı verdi benim.2 sene öncesine kadar ne kadar güzel bi hayatım vardı.maddi yönden değil ama sağlık açısından iidim.şimdi maddi yönden daha iiyim ama sağlık açısından kötü.öldürmeyen ama süründüren bi hastalık.cidden ölmek istiyorum ama annem var ölemem.Allahım inşAllah şifamı verir de bu günleri hatırlayıp gülerim

      Yanıtla

    • ghgvgh

      dua ediyorum ama kabul olmuyor

       

      Yanıtla

    • elif

      mrb ben 13 yaşındayım kürdüm uzun bolu ve kilolu olduğum için ailem ve arkadaşlarım dalga geçiyorlar benimle zor kapanmak zorunda kaldım kapanmamın sebebi şişko olmam ilk bu gün kapandım arkadaşlarım benle dalga geçiyorlar ailemde öyle hergün bana ayı diyorlar şaka yapıyorlar sözde ama onlar bana öyle dedikleri zaman hep ağlıyorum ve ölmek istiyorum bu gün kapanmamın ilk günü ailem benle dalga geçti şuna bak kapandığında sanki 10 tane ayı yan ayna gelmiş gibi diye dalga geçiyorlar bu gün ölmek istiyorum hergün ölmek istiyordum ama bu gün ayrı ölmek istiyorum biliyorum çok günaha giriyorum çünkü kaderime karşı çıkıyorum ama daha fazla dayanamıyorum napıçam yardım edin bana :(

      Yanıtla

    • derin

      ölmek hayırlıysa da hayırlı değilse de ben ölmeyi tercih ederim... çünkü yaşamak ne ki...  tat alamıyo insan  yanlış br şey yapıyorsam  Allah affetsin             

      Yanıtla

      ahmet

      O zaman tat alacak şeyleri yaparak bu hayatını geçirmelisin bazen herşeyi bırakıp gidip dağda yaşamak istiyor insan ama lafta kalıyor. Allah tan ölmeyi istemek senin bu yarattığın düzeni beğenmiyorum ben bu savaştan kaçıyorum şeytana yenildim demek gibidir. Şeytana duamızla emeğimizle her türlü karşı koyarak yaşamalıyız.

      murat

      ahmet kardeş belli ki başında çözülemeyecek bi dert yok.bana da biri 2 yıl önce intihar etmek istiyorum dese güler geçerdim manyakmı bu diye.ama insan başına gelince anlıyo

    • Damla
      Ben hergun dua ediyorum olmek icin sahsrn bu dunyadan kurtulmak istiyorum.

      Yanıtla

    • Cengiz

      Hergün Allah'a canımı alsın diye yalvarıyorum. Eğer sonunda sonsuz cehennem olmadığını bilsem şuan kendimi öldürürdüm. Hayatım boyunca dürüst oldum. Herkeze iyi davrandım. Defalarca dolandırıldım. Her seferinde yokluktan borçlardan yeni işler yeni hayatlar kurdum. Günlerce uyumadan çalıştığımı biliyorum. Hiç bir çalışmamın meyvesini yiyemedim. Hep birileri tarafından emeklerim çalındı. İftira bir vergi incelemesinde hiç bir suçum yokken hayatım boyunca çalışıp ödeyemeyeceğim miktarda vergi cezasına çarptırıldım. Komplolara kurban gittim. Bütün geleceğim ipotek altına alındı. Hayatımda hiç kul hakkı yemedim. Ama benim haklarım hep yendi. Hatta haklarım yakın zamanda beni köleleştirmek isteyen Vergi Dairesi aracılığı ile ülke vatandaşları tarafndan da yenmiş olacak. Benim olan herşey hep çalındı, hep çalındı... Ve çalınmaya devam edecek. Başkaları için çalıştığım yetti artık. Hergün yalvarıyorum Allah'a "al canımı" diye bi netice yok... Keşke dinimizde intihar ve intikam serbest olsaydı da canlı bomba olarak vergi dairesini sırf 10% ihbar ikramiyesi için bana komplo kuranlarla birlikte patlatsaydım diyorum bazen içimden ama kimseye kötülük yapmakta elimden gelmiyor. Keşke Allah canımı alsa da hergün bunları düşünmesem. Kurtulmak istiyorum...

      Yanıtla

    • ceyhun dağdeviren

      gerçekten ne yapacağımı bilmiyorum artık ölmeyi istemek günah ama bazen kurlutuş mu? aacaba dünya hapshanesinden  çaresizim herkes annem bile beni bıraktı babam zaten kendine hayrı yok abim desen hasta sevgilim başkasıyla evlendi çalışıyorum ama aldığım para bile yetişmiyor

       

      Yanıtla

    • Tarantula Kayıtlı Üye Yorum: 13 Forum Mesaj: 22

      Arkadaşlar sizin için önerim Kaderle ilgili güvenilir bir kaynaktan kitap okumanızdır.

      Kader konusunda eksikliklerinizi kapattığınızda size ait olmayan bedenlerinizin son bulması konusunda temenni de bulunamayacağınızı öğreneceksiniz.

      Bu konular çok geniş ve kapsamlı şeyler, iki üç satır yazıyla anlatılacak şeyler değil. Mutlaka kader hakkında bir kaynaktan faydalanın...

      Yanıtla

    • vokii

      Bi yandan iş güç bi yandan üniversite bi yandan dertler sıkıntılar bi yandan polislik isterken olmaması yıkıldım artık bunladım daraldım :S bide öbür taraftaki hesabı düşünmek bittim ya artık 20 yaşında pilim bitti Allahım hayırlıysa al şu canımı :S

      Yanıtla

    • Kadir

      Çocukluğumda babam ve annemin akraba sorunlarından dolayı hergün tartıştıklarını hatırlarım ve bu gerginlikten nasibini dayak olarak alan hep ben olurdum. Yıllar gecti ve babamin mesleği dolayısı ile yaşadığımız il değişti, bulunduğumuz yerde ırkçılık cok fazlaydı, kökenim kürt olduğu icin daha ilkokul 6. Sınıfta inanılmaz bi alaycilikla karşılaşmıştım. Bir yıl boyunca hic arkadasım olmadı. Kürt oldugum icin beni pkk lı olarak görüyorlardı ki, sülale olarak böyle bi lanet ile alakamiz yoktu. Bir yıl boyunca Arkadassiz kalınca özgüven eksikliği, utangaclik, kendi ırkımdan nefret ve depresyon başladı. 7. Sınıfa geçince insanlar beni tanıdı ve sevmeye başladılar, ardından 8. Sınıf derken babamin işleri icin yeniden il değiştirdik. Gittiğimiz yeni yerde 8.sinifin 2. Yarısını okudum ve yine aynı ırkçılık ve yalnızlık beni buldu. 4 yıl gecti, tam arkadaşlıklarım oturdu derken yeniden sehir değişti. Burada da aynı seyleri 1 yıl boyunca yasadım. Artık hayattan zevk alamaz hale geldim. Konuştuğum kimse beni anlamıyor, ailem bana yardım etmek yerine bana daha cok yükleniyordu. Birçok defa Allah'tan canımı alması icin dua etmisimdir, hala ediyorum, sorunlarımın hiçbiri geçmedi. Artık dayanamıyorum. İsyan etmek istemiyorum, bana bu canı Allah verdi ancak Allah alır. Ama artık dayanamıyorum. Hergunum ölümü hayal etmekle geçiyor. Rüyalarımda bile görüyorum. Keske bi çözüm yolu olsaydı...

      Yanıtla

    • reydanur Kayıtlı Üye Yorum: 1

      herşeyden bıktım öle,meği o kadar çok istiyorum ki ama korkuyorum işte ne yapacağım nasıl dayanv,cam bilmiyorum Rabbim! Hakkımda hayat hayırlı ise, yaşat. Ölüm hayırlı ise canımı al.

       

      Yanıtla

      emrboy Kayıtlı Üye Yorum: 1 Forum Mesaj: 0

      Ben sevgilime çok ilgisiz davrandım çok kötü davrandım ona ,o beni herşeyden daha çok seviyordu ancak onun bu aşırı ilgisi,benim iş ve okul stresim ona ilgisiz davranmama yol açtı ve sonunda uzun bi süre dayandıktan sonra benden ayrıldı ayrılalı 2 ay oluyo ve ben su an yasamak ıstemıyorum,kızın hiçbir kötü ozelligi yoktu hep ben kotu davrandım hepsı benım sucum ve su an o baskasıyla yenı bı ılıskıye basladı ben bunu kaldıramıyorum ıntıhar etmek ıstıyorum gercekten ölmeyı ıstıyorum cunku ben zaten onu dusundukce hergun ölüyorum,Ne yapmalıyım sızce ölmek su an bana co mantıklı gelıyo cunku dayanılcak gıbı değil herşeyimi kaybedicem zaten onu düşündükçe,onun gibisini bulamayacağımdan eminim adım gibi ,tek bi yalanı bile yoktu bana ,ama ben çok yalan söyledim çok yanlıslar yaptım ,sevgisiz davrandım çok pisman oldum ama artık o bir kere sogudu benden ,ölmek ıstıyorum daha denemedim ama deneyeceğim sadece uygun zamanı beklıyorum

    • yasemin

      herşeyden bıktım allaha yalvarıyorum canımı alsın diye ama korkuyorum ya günahsa diye yardımm

      Yanıtla

    • Yasin

      babam ben haricinde herkeze güveniyor . benim bedenim zayıf ve sessiz bi insanım çalışamıyorum yanlış anlamayın istiyorum ama yapamıyorum . . okumak istediim ama elimde olmayan sebeplerden ötürü okulu bırakmak zorunda kaldım . herkez bana karşı bende onlara karşıyım bazen çok korkuyorum iyan etmekten ama artık yaşamak istemiyorum ne ümidim nede bi umudum var .  hatta bu kelimeler dilimin ucundan dökülürken bile ölmek aklımdan çıkmıyor . artık bu bende takıntı haline geldi . istediğim hiç bir şeyi elde edemiyorum . elimden çok iyi gelen bi dans var bunada babam karşı . babam zaten herşeyime karşı . artık hiç bir şey hiç bi nasihat umrumda değil . umrumda olan tek şey Allah'ın karşında nasıl hesap vereceğim ..

      Yanıtla

    • terelelli

      Ibni Arabi ye gore, insan da dahil tum varliklar, "bedenlenmeyi", yani varlik sahnesine gelmeyi hur iradeleriyle, bizzat kendileri talep ettiler. Yani "allahim keske beni yaratmasaydin! Keske tas toprak olsaydim...vs vs" yakinmalari anlamini yitirmis oluyor.

      Ruhlar aleminde "ben sizin rabbiniz degilmiyim? " sorusu, o manzaradan bize iletenleden yalnizca bir sahne. Kimbilir neler neler konustuk, ne gibi sozler verdik bilemiyoruz. Muhammed Mevlane Celaladdin Rumi: "daha dun gibi hatirimda.." diyor ve o animsiyor. Sen ben, bizler: unuttuk!

      Olumu istemedigin gun yok gibi. Ama gel gor ki, galiba bu hayati bizzat ben istemisim.

      Yanıtla

    • savasi

      bende şahsen tercih hakkım olsa insan olmak istemezdim çünkü insana verilen yükü kaldıramıyorum .. hayattan tat alamaıyorum..kendimi beceriksiz mal biri olarak hissediyorum..eğer bu düşüncem günahsa allah affetsin..

      Yanıtla

    • sadettin

      artık düşünemiyorum hiç bir şey.bunları yazarken bile kendimden şüphe ediyorum.

      hatalarım günahlarım illaki olmuştur ama artık bazen kendimi tükenmiş hissediyorum.

      ölümü istiyorum ama istemiyorumda böyle kararsız bir haldeyim.bıktım artık ve düşünemiyorum bile...

      Yanıtla

    • sihirbas

        Malesef ölüm aklımdan hiç çıkmıyor namazda kılıyorum ama sanki oldugum yerde kalmış gibi hisediyorum öyle sıkıntılarım varki hergün aglamaktan gözlerim şişiyor ve bunlarıda kimseye anlatama ne yapcagımı şaşırmış durumdayım günah olmayacagını bilseydim ve ailemin üzülmeycegini bir dakika durmazdım dayanıyoruz baklım ama nereye kadar İnşallah Alla bu sıkıntımı giderir çunkü ondan başka sığınacak kimsem yok

      Yanıtla

    • gülcan
      ibadet ediyorum ümitsizliye kapiliyorum...kiriyor insanlar beni...cook kirdilar...beni korkak gücsüz etdiler...onlarda ALLAHIN kulari degilmi....benim resmen hayatimnan gururumnan oynayip...bana kötülük giybet ayip arasdirma hertürlü kötülük yaptilar ve dahalen kalbimi kirilyorlar....cok yanlizim...bilmesem günah oldugunu hayatini almak...alirdim canimi coktan...artik hergün aglamktan biktim

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 387 Forum Mesaj: 295

      Merhaba Gülcan hanım,

      Yüce Rabbimizin her şeyden haberdar olduğunu ve samimiyetle yapılan bütün dualardan da haberdar olduğunu asla unutmamalıyız. Kur'an-ı Kerim'de yalnızca kafir toplulukların Allah'tan ümit kesdiği belirtilmiştir. Her şeyden haberdar olan Allah, bizim başımıza gelen iyi ve kötü şeylerden de amenna haberdardır. İstese bütün insanlara huzur ve mutluluk verir ama burası imtihan yeridir, ebedi mutluluk yalnızca hakedenlere cennette verilecektir. Yine de Allah'a gerçekten kul olabilmiş insanlara Allah dünyada da eşi benzeri olmayan bir huzur ve rahatlık vermiştir ve vermektedir.

      Bazen imtihanlarımız ağır olabilir. Bu da insanın imanı ölçüsünde gelir ve Allah hiç bir kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez. Bütün her şeyin geçici olmasının kaçınılmaz olduğu şu dünyada sıkıntılarda mutluluklarda geçicidir. Atalarımızın güzel bir sözü vardır; "Bugünler ne kadar zalim olsa da geçmeye mahkumdur."

      Başımıza gelen bir çok musibet bizi Allah'a sığınmaya çağıran birer sinyaldir. Başımıza gelen bir çok olumsuzluğun sebebi nefislerimiz ve günahlarımızdır. Allah asla kuluna zulmetmez. Kul nefsine zulmeder ve Allah'ta kulundan günahları ölçüsünde intikam alır. Peygamber Efendimiz;  "Abdestsiz iken başınıza ne gelirse kendinizden bilin" diye buyurmuştur.

      Zalimler konusuna gelince;
      “Zâlim, yeryüzünde Allah’ın adâletidir. Allah onunla (başkalarından) intikâm alır. Sonra (döner), ondan da intikâmını alır.” (bk. Keşfu’l-Hafâ, 2/64)

      Buda insanın içine su serpen bir ümit kaynağıdır. Kimsenin hakkı kimsede kalmaz. Allah'ın adaleti şaşmaz. Hesap gününde kurumuş ve yere düşmüş yaprağın üstüne düşen diğer kuru yaprak bile hakkını isteyecektir. Belki de günahınız hatanız olmayabilir fakat çokça tövbe etmeliyiz ve Allah'a yakın olmalıyız. Allah'tan asla ve asla ümidimizi kesemeyiz. Bu inancımızın büyük bir kısmını oluşturur. Eksiklik kabul etmez.

      Kulun başına gelenler konusunda 3 şey öne sürülmüştür, günahlarımız, imtihan yada bizi bazı durumlara hazırlayacak durumlar (İleride başımıza gelecek olan şeylere hazırlıklı yada daha güçlü olabilememiz için gerekli psikoloji yada dirayet) Allah'ın bütün işleri hikmetlidir.

      Bazen bize şer gibi görünen işlerin sonucu hayır ve hayır gibi görünenlerin sonuda şer olabilir. Allah bilir biz bilemeyiz. Çok dua ederiz ve kabul olmayabilir, ya bunun olmasını Allah dilememiştir yada başka bir zamana ertelemiştir.

      Çok dua edin, namazlarınızı aksatmayın ve yanlış şeyler düşünmeyin. Allah'a samimiyetle yaklaşan Allah'ı çok merhametli bulur. Ümidinizi yitirmeden O'ndan yardım dileyerek hayat mücadelenize devam edin.

      Kainatın Maliki olan Allah'ın rahmeti bereketi ve yardımı üzerinize olsun.

      esma

      gülcan, üzülme allah kuluna herzaman tasiyabilcek yükü verir..

      benim de okulda sorunlarim sinavlardan bende cok bunaldim, birde ogretmenler asaliyor seni bide o var bizim okulda malesef

    • SERCan

      Helal olsun size arkadaşlar yorumlarınız cok güzel ayriyeden konuda cok güzel.)

      Yanıtla

    • SERDAR ÖZ
      haydar sevgili kardeşim kesinlikle katılıyorum sana:)benimde başımda o kadar dert varki ha yalana gerek yok bende yer yersiz bazenleri ölmek istiyorum çok çaresiz kaldığım anlarda ama sonadan düşünüyoum bu canı YÜCÜ RABBİM verdi ancak YÜCE RABBİM alır diyorum içimden sonra sabır diliyorum RABBİM,den:)

      Yanıtla

    • ceyhun
      ben artık yaşamak istemiyorum çünkü param yok borcum var dayamıyorum hayat hjiç bir istediğim olmadı aşkımı bile ulaşamıyorum

      Yanıtla

      haydar ademoglu

      Yaşamayı istememek gibi bir şansımız ve hakkımız yok ki :))) Allahu Teala bizi kendisini tanıyıp ibadet edelim ve birbirimizle iyi geçinelim diye yarattı. Ama biz yanlış yollara meylettiğimiz ve kaydığımız için çeşit çeşit buhranlar ve streslerle boğuşmak zorunda kalıyoruz. İç huzuru bulmak için namaza başlamanı tavsiye ederim; her namazın sonunda da aklına ne geliyorsa Cenab-ı Hak' tan isteyebilirsin... "Dua, müminin silahıdır" buyurmuş Peygamberimiz; sen de dua silahını devamlı kullanmalısın...

    • Efkan
      Allah razı olsun

      Yanıtla

Yorum Yaz

Sitede Ara
  • CS 1.5 ve CS 1.6 İçin Sağlam Bir CFG (cengaver.cfg)
    güzel bir cfg tavsiye ediyorum...
  • Soyut Kavramlara Örnekler
    Abi somut yazsaydın da yine olmazdı. ...
  • Evcil Kuş Hastalıkları ve Tedavi Yöntemleri
    Merhaba, geçmiş olsun bu durumda kendi başınıza tedavi uygulamanız zor olsa da kırık çıkık için tıklayı...
  • Finansal Yönetim Ders Notları | 1-7
    gerçekten emeğinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş....
  • Yazımı Karıştırılan Sözcükler | TDK Yazım Kılavuzu | Doğru Kelime Klavuzu
    Atölye Fransızca'dan dilimize geçmiş bir isimdir. Fransızca atelier olarak yazılır. Evet atelye ...
  • Online Cetvel Sitesi
    Bu ayarları yaptıktan sonra elimdeki cetvelle test ettim gerçekten doğru gösteriyor. Ekrana tuttuğum ce...
  • Doğal Varlık Nedir - Anlamı ve Örnekler
    Çook sevdim bu siteyi... ...