Asus Ters Webcam Sorunu - Webcam Reverse

Merhabalar, Asus laptoplarda ve bazı Web Kameralarda kameranın ters göstermesi sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Yanlış sürücüler maalesef görüntünüzün baş aşağı olması sorununu doğurmaktadır. Doğru sürücüyü yüklemek ters kamera sorununu çözecektir.

1. Adım

Kamerası ters gösteren Asus bilgisayarınızın kamerasına ait pid versiyon numarasını öğrenin.

Asus laptop web kamera PID versiyon kodu nasıl öğrenilir?

  1. Bilgisayarıma sağ tıklayın ve özellikler'e girin.
  2. Açılan pencereden Donanım yada Aygıt Yöneticisi ekranını açın.
  3. Görüntü aygıtları sekmesinin altında kameranızı göreceksiniz. Kameraya sağ tıklayın. Özellikler ve ayrıntılar yolunu izleyin.
  4. Bu ekrandaki karmaşık rakamlar kameranızın pid kodu'dur.

Örnek bir PID kodu USB\VID_04F2&PID_05016


web cam pid numarasi bulma
web cam pid numarasi bulma
 

2. Adım

  • Asus resmi internet sayfasına girin. Asus Türkiye Destek Sayfası
  • Bilgisayarınızın model numarasını Arama Desteği kutucuğuna yazın ve enter'a basın. (Model bilgisi laptop'ınızın altında, ekranın sağ altında yada klavye kısmındaki etiketler üzerinde olabilir)
    Örnek; ASUS VivoBook S14 S432FL
  • Laptop'ınıza ait destek sayfasına gelmiş olmalısınız. Bu sayfadan Sürücüler & Araçlar sekmesine tıklayın.
  • (Opsiyonel) İşlemci Tipi veya BIOS Sürümünü Seçin. (Bu seçenek bazı laptop'larda çıkmaktadır)
  • Lütfen İşletim Sistemi Seçin. Örnek; Windows 10 64Bit.
  • Tüm donanım sürücülerinin listelenmiş olması gerekiyor. Bu sayfada Camera sürücülerine gelin ve Tümünü Göster'e basın. Listelenen yerde Pid versiyon numaranızın yazılı olduğu sürücüyü indirip kurun.

Asus'un Bu sorunun çözümüne ait sayfasına gitmek için alttaki bağlantıya tıklayın;

ASUS notebook bilgisayarın kamerasıyla çekilen video baş aşağı görünüyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim?

Eğer bu sorunu Asus bilgisayar haricinde bir aygıtta yaşıyorsanız, aynı şekilde kamera markanıza uygun doğru PID numaralı sürücüyü indirmeniz gerekmektedir. Önce kamera PID numaranızı tespit edin ardından kamera marka modeline göre destek sayfasına girip doğru sürücüyü kurun. 



74 yorum

  • Yorumunuz en az 30 karakter olmalıdır. (0)
    Tüm Yorumlar
    • Meral açıkgöz
      Alttaki sayfaya girin derken hangi sayfa dan bahsediyor bir turlu yapamadim ya

      Yanıtla

      Ahmet
      Google'a "asus destek sayfası" yazın. Açılan sayfadan bilgisayarınızın model numarasını aratıp sürücülerin olduğu sekmeye girin. Pid numaranıza uygun sürücüyü kurun.
    • ALİ EMRAH
      PID_5120 win10 için sürücü bulamıyorum. HELP ME..

      Yanıtla

      Aykut ÖNEL
      https://www.asus.com/tr/supportonly/K52JB/HelpDesk_Download/ en üstteki sürüm
    • ahmet hoca
      windows 10 için nasıl olması gerekiyor

      Yanıtla

    • Sıla
      ASUS pid_A116 sürücü bulamadım yarım edermisiniz?

      Yanıtla

    • musatafa açıkgöz

      Benin webcam ters değil fakat siyah gösteriyor, neden olabilir? Bunun için bir öneriniz var mı?

      Yanıtla

    • mahmut

      arkadaşlar benim bilgisayarımda windows 7 vardı bana ücretsiz windows 10 yükseltmesi geldi ve yükselttim şuan kameram ters gösteriyor. yorumlara göre pıd kodunu arattırdım ama b1e5 böyle bir kod çıkmıyor yardımcı olabilirmisiniz?

      Yanıtla

      ethem nn
      aynı sorun bende çözdün mü arkadaş buraya yaz bizde çözelim teşekürler
      ethem mn
      mahmut kardeşim bu sorunu çozebildin mi aynı sorun bende var
      Bahtiyar
      Asus müşteri hizmetleri ile yaptığım görüşmede Windows 1 desteklerinin olmadığını ve sürücü güncellemesinin bulunmadığını belirtiler. Model Asus K52JC
    • eMİRCAN

      pıd numaram burda yok neyapmam gerekiyor

      Yanıtla

    • Cece

      Ya alttaki sayfa ne oluyor anlamadım ?

      Yanıtla

    • erdem

      ALLAH RAZI OLSUN GERÇEKTEN SORUNUM ÇÖZÜLDÜ ÇOK TEŞEKKÜRLER

      Yanıtla

    • Nirsen

      Teşekkürler 3 gündür uraşıyordum olmuyordu :)

      Yanıtla

    • ahmet

      arkadaşlar benim kamera donuyor çok yavaş hareket ediyor yardımcı olabilirmisiniz

      Yanıtla

    • İbrahim

      Merhaba;

      ben pın kodunu ÖZELLİK yazan yere Kimlik Doğrulama kısmını işaretlediğimde cıktı.

      Asus x55a windows 8 kullanıyorum. PIN_2883

      Ancak sürüm yazıyor asus sitesinde pın yazmıyor.

      Nasıl bulacagız o kısmını anlamadım.

      Yardımcı olursanız sevinirim.

      Yanıtla

    • merve

      ben de lg laptop var format atıldı webcam ters gösteriyo ne yapmam lazım 

      Yanıtla

    • SSSS

      BEN NUMARAYI BULAMADIM USB VİDEO AYGITI YAZIYOR NUMARA YOK NE YAPMALIYIM

      Yanıtla

    • M€t0

      Win8 Pro 32 bit kullanıyorum cam ters gösteriyo ne yapmalıyım ?

      Yanıtla

    • TALHA

      benim kodumda bi sürücü yok

      Yanıtla

    • eylül

      ücretsiz dimi?

      Yanıtla

    • necmettin

      Bende win8 K55v var ve kamerayı hiçbirtürlü kullanamıyorum. Yardımcı olabilirmisiniz?

      Yanıtla

    • kataki

      ben tüm işlemleri yapıyorum ama şöyle bi uyarı veriyor neden acaba

      ''windows aygıtınızın sürücü yazılımları bulundu ancak yüklemeye çalışırken bi hata oluştu''

      sebep ne olabilir acaba

      Yanıtla

    • sevgi

      merhaba; bende pid koduna uygun sürücüyü indirdim. ardından masaüstünde bir klasöre alarak aygıt sürücüsünü güncelleştirde güncelleştirmeye çalıştım. Olmadı bir türlü. aygıt yöneticisindeki bilgisayarım kısmından idirdiğim sürücüye seçmeye çalıştım olmadı. İndirdikten sonra ne yapmam gerekiyor?

      Yanıtla

    • zafer

      webcam sorunu ile ilgili olarak bilgisayarınızın destekleyen webcam driverinin yeniden güncellenebilmesi için uzak erişim desteğiyle 11820 teknoloji destek hattı yardımcı olabilmekte,

      Yanıtla

    • emre

      asus kameram ters gosterıyor nasıl duzeltebılırım

      Yanıtla

    • Erdi

      gerçekten çok teşekkür ederim.kameram gayet düzgün bir şekilde çalışıyor şimdi.

      Yanıtla

    • krmm

      benim kameramda ters ve gösterilen yolu takip ettim ama pıd kodu çıkmadı ne yapmam gerekiyor bu sorunu nasıl çözebilirim?n53sn asus modeli

      Yanıtla

    • misafir

      PID kodunu nereye yazıyoruz biri söylesin

      Yanıtla

    • BAFRALI

      ARKADAŞLAR MANYCAM PROGRAMI KURUN VE GÖRÜNTÜYÜ YANDA BULUNAN AYARDAN DEĞİŞTİRİN HEPSİ BU BAFRALI...

      Yanıtla

      ahmet ..
      eyvallah tüm camera dertlerim bitti. Harika bi programmış.
    • sevda

      yaptım ama sonuç bulanamdı diyor yardımcı olabilri msiniz

      Yanıtla

    • büşra

      usb\vid_043d&pid_008f&mi_00 ya benimkide bu hi bir sitede bulamadım windows 7 kullanıyorum nolur yardımcı olun ters kamera hala.

      Yanıtla

      Mustafa

      windows 7 64 bit mi yoksa 32 bit mi kullanıyorsun ona dikkat.

    • secknozkn

      bilgisayara sağ tıklayınca donanım cıkmıyor ?

      Yanıtla

    • hümeyra

      pıd kodunu aldım onu nerede taranacak onu bulamıyorum

      Yanıtla

    • osman selçuk

      PID_1718 kodunu bulamıyorum asus N53sv aynı pc arkadaşımda var ondaki pıd farklı nerdeb bulabilirim acaba..

      Yanıtla

    • Ulas

      Anlattığınız tüm işlemleri yaptım sorunum çözüldü. Elleriniz dert görmesin çok teşekkür ederim

       

      Yanıtla

    • ufuk

      arkadaşım seçeneklerden donanım kimliklerini seç çkıyor. pid

      Yanıtla

    • sezqin

      merhaba verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim ama sölenen herşeyi yaptım ama hala ters görünüyo aynı Pid kodundan 3 4 tane var hepsini denemem gerekiyomu

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      Başka çareniz yok Mahçup

    • ömer

      Eyw. Kardeşim büyük sıkıntıdan kurTardın beni SaoLasınn

      Yanıtla

    • murat

      teşekkürler arkadaşım sagol

      Yanıtla

    • banu

      merhaba 5130 için neden driver yok. asusun sitesinde yada baska bi yerde bulamadım. 2 sene önce bestbuydan almıstım . fotmat atılınca kamera ters göstermeye basladı ama pid kodu5130 driverini  bulamıyorum. yardımcı olursanız sevinirim.

      Yanıtla

    • atıl
      merahaba pıd nosu bende yok ne yapabilirim

      Yanıtla

    • cano

      benm pıd kodum hiç gorunmuyor ne yapabilirim?

      Yanıtla

    • sevil
       merhaba Pıd-5130 ama bulamadım yardımcı olur musunuz??

      Yanıtla

    • gazi
      USB\VID_04F2&PID_B071&REV_1515&MI_00

      USB\VID_04F2&PID_B071&MI_00

       webcam asus k50IJ driver yardım

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      Windows XP sürücüsü veya Windows 7 sürücüsü hangi işletim sistemini kullanıyorsanız kurun. 

      PID numarasını bulamayan arkadaşlar konu içinde adım adım anlatılan yeri bulabildiler mi? Olmaması imkansız. sadece pencere başlığı değişik olabilir... 

    • mustafa
      admın allah senden razı olsun sonunda webcam ıcın dogru surumu yukledım ve artık ters gostermıyor cok tesekkur ederım

      Yanıtla

    • BAHATTİN
      USB\VID_13D3&PID_5122&MI_00 PID NUMARASINI BİLMEME RAĞMEN SÜRÜCÜSÜNÜ İNDİREMEDİM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER..

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      windows xp için bunu veya Windows 7 için bunu indirin ve kurun. Sürücü PID numaranıza ait sürücüler bunlar.

    • berk

      acil birisi bana ulaşabilir mi? PID numaram böyle çıkıyor ama yapamıyorum. USB\VID_13D3&PID_5130&MI_00\7&4D0E7EF&0&0000

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      alttaki bağlantıdan sürücünüzü indirebilirsiniz. İşletim sisteminize göre birini indirip kurun;

      Windows XP

      http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/CMOS_Camera_Azurewave/Camera_Azure_2S005_XP_32_585400206.zip

      Windows 7

      http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/CMOS_Camera_Azurewav/Camera_Azurewave_VS010_Win7_32_Z5854000208.zip

    • hamdullah
      merhaba benim asus i5 laptop ım var format attıktan sonra kamerası ters göstermeye başladı ne yapmam gerekiyo bana yardımcı olursanız sevinirim teşekürler

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      PID numaranızı tespit ederseniz doğru sürücüyü indirip sorunu halledebilirsiniz...

    • kadir
      bu sorunu düzelttim fakat bu seferde camera 10 saniye sonra donuyor bi çözüm yolu varmı ?

      Yanıtla

    • pcdoctor
      sen muhteşemsni thank you

      Yanıtla

    • wingcoder
      arkadaşlar pid kodu ayrıntıların altında özellik var orda aygıt örneği yolunu seçerseniz çıkıyor...

      Yanıtla

    • sahan
      1200 asus loptop aldım adamlar bir sorun yok dediler ama maglfetböyle insanları kaldırıp para kazanaları allahtan bulsunlar benimde kamera ters dönüyor asus şirketleri allaha havele ediyorum

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      Donanımsal bir arıza olacağını sanmıyorum. Doğru sürücü ile sorun çözülecektir.

    • emre
      kardes paylasımın ve destegin için teşekkürler ++++++++++

      Yanıtla

    • fevzi
      ARKADAŞIM DEDİĞİN YERDE PID KODU FELAN HİÇ BİŞEY YAZMIYO TEK YAZAN ŞU: USB2.0.0.3M UVC YARDIM ETMENİZİ RİCA EDİYORUMMMM.

      Yanıtla

      Master Admin Yorum: 383 Forum Mesaj: 295

      Aynı pencerenin üst kısmındaki sekmelere tıklayın. ;) Xp de direk çıkıyor fakat vista ve windows 7'de diğer sekmelerin içine koyulmuş...

    • criminal
      benimde böle bi sorunum wardı ilk aldıım zamana sora kendi içerisinde yüklü olan ASUS LİVE UPTADE den kendi sürücülerine ait güncellemeler war onları güncellediğiniz takdirde düzelecektir çünkü ben öle yaptım...

      Yanıtla

    • seray
      yazılanları aynen uyguluyorum fakat pid kodunu bulamadım çıkmıyo yardımcı olrsanız çok sevinirm ..

      Yanıtla

    • tuqhan
      Allah Razı Olsun 1,5 aydır uğraştım yapamadım sizin sayenizde hallettim şükürler olsun . Çok çok teşekkür ederim :))

      Yanıtla

    • ahmet
      slm arkadaslar ben sürcüyü bulup indirdiğimde kurmaya calıstım simgeye tıkladığımda 2 saniye sonra hata veriyordu bende nlite programı ile kameranın sürücüsünü xp cdsine ekledim format attım kamera kurulu olarak geliyor bilgisayarıma girdiğinizde usb video camera... cıkıyo girdiğimde sorunsuz calısıyor hata veren arkadaslar bu yöntemi deniyebilir

      Yanıtla

    • utku
      arkadaslar bendede aynı sorun var asusun recovery diskine format attığımda düzeliyor ama bu sitede bulamadım xp driverını asus k52f yardımcı olabilirmisiniz pid_b1e5

      Yanıtla

    • setaç
      teşekkürler bir günüm sonuç aramakla geçmişti.

      Yanıtla

    • burak
      benm laptop ın USB\VID_13D3&PID_5130&MI_00\6&332433FA&0&0000 yani pıd_5130 bir türlü bulamadım ters gösteriyor nasıl yapabilirm yardım edebiliriseniz sewnrm .

      Yanıtla

    • ekrem
      asus bilgisayar webcam sorunu veriyor tüm driverları nidirdim ama yinede olmadı yardımcı olurmusunuz...

      Yanıtla

    • sinanparlak
      bende bu sorunu yaşıyorum. kaç kere sürücüyü silip yükledim hatırlamıyorum ama hala düzelmedi ve iki tane PID kodu gösteriyor nasıl çözebilirim bu sorunu yardım ederseniz çok sevinirim..

      Yanıtla

    • alican
      harikasın. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM . kapalı olan ayarlar açıldı ve o ayarlardan düzelttim.

      Yanıtla

    • mehmet kumcu
      Kesinlikle işe yarayan bir yöntem çok teşekkürler emeğinize sağlık siz olmasaydınız belki daha saatlerce daha uğraşacaktım saygılar

      Yanıtla

    • mesut erbaş
      merhabalar bendede aynı webcam sorunu var asusun sitesinde aradım ama benim ki cıkmıyo yardımcı olursanıs sevinirim PID_B1E5 bnu aradığımda cıkmıyo pc 32 bit yeni aldım pekte bilmiyorum acıkcası şimdiden tesekkürler

      Yanıtla

      Barış İNCE

      Hocam Bulabildiniz mi?

    • AHMET
      tşler kardaş çok aradım senin yazdığını uyguladım oldu sorun çüzüldü tekredan tşler

      Yanıtla

Yorum Yaz

Sitede Ara
  • Volkswagen - Skoda Golf Passat Koltuk Başlığı Nasıl Çıkarılır?
    Teşekkürler. Böyle sistem mi olur a... oldu olacak aşağıya inip kaputun içinden kol falan cekelim...
  • Htaccess Nedir? .htaccess Komutları ve Örnekler
    Hocam iyi günler Google Web Search içerisinde bulunan 404 vermiş sayfaları 410 a çevirmek isityorum yap...
  • Sembol ve Karakterlerin Klavye Kısayolları - Alt Gr Tuş Kombinasyonları
    ALT GR değil ALT ....... ........
  • En İyi Mac Dönüştürücü - iSkysoft Video Converter Ultimate
    İndirip deniyorum hemen teşekkür ederim...
  • İnstagram Şekilli Profil Yazıları Oluşturma
    – єℓєşтιямє вєηιвєğєη∂ιуѕєη тαк∂ιя єт…нσşυηα gιтмιуσямυуυм кαƒαηα тαкмα ѕιктιя єт…...
  • Rüya Soyut Mu Somut Mu?
    Bu bilgiler benim bilim insanı olma bilgilerimi geliştirdi ve ayrıca ben çocuğum,kızım ve hayalimde ki ...
  • XP ne demek? XP nin anlamı nedir ?
    Roma dönemi konstantinin yaptığı simgeyi merak edip geldim ????...